نمایندگی فروش عایق های الاستومری و انواع متریال ساختمانی

(عمرانی صنعتی نیک آراد) فروش انواع عایق الاستومری، لوله و اتصالات سوپرپایپ، لوله و اتصالات پیلران، لوله و اتصالات فولادی
مشخصات بلاگ
نمایندگی فروش عایق های الاستومری و انواع متریال ساختمانی

41464000 (021)

تهران، خیابان وزراء، پلاک 108، ساختمان ولیعصر یک، طبقه ششم، واحد 166

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

لوله های مانیسمان یکی از متریالی است که در صنعت پایپینگ استفاده می شود و از آنجایی که در پروژه های حساس و مهم مصرف دارد، باید در بسیاری از زمینه ها دارای کیفیت مناسبی باشد. پروژه هایی که از لوله های مانیسمان در آنها استفاده می شود پروژه هایی است که باید از سیستم پایپینگ مستحکمی برخوردار باشد به همین دلیل در آنها نمی توان از لوله و اتصالات درزدار یا حتی لوله هایی از خانواده پلی پروپلین یا pvc و یا پلی اتیلن استفاده کرد. پس این لوله ها باید دارای کیفیت مناسبی باشد. 

حال نکته اینجاست که چگونه اطمینان پیدا کنیم که لوله های بدون درز دارای کیفیت مناسبی هستند. شرکت ها و ارگان های بزرگی وجود دارند که اقدام به تهیه استانداردهایی می کنند تا کیفیت اجناس را در قسمت های متفاوت تایید کنند. و شرکت های تولید کننده ملزم هستند برای اینکه اعتماد مشتری را کسب کنند از این استانداردها تبعیت کرده و مطابق با آنها اقدام به تولید کنند. ما در این مقاله در مورد برخی از این استانداردها توضیح خواهیم داد و به شما می گوییم که مهمترین استانداردهایی که برای اعتبار سنجی به لوله های بدون درز استفاده می شود کدام است. 

اما قبل از اینکه بخواهیم در مورد این استانداردها صحبتی بکنیم در مورد کاربرد لوله های بدون درز اشاراتی می کنیم تا از حساسیت پروژه هایی که از این لوله ها در آنجا استفاده می شود اطلاع کسب کنید. 

  • صنعت فناوری شیمیایی 
  • صنعت انتقال گاز و نفت 
  • صنعت پزشکی
  • نیروگاه های هسته ای
  • و ...

این ها نمونه هایی از این صنایع هستند که از لوله های بدون درز در آنها استفاده می شود. 

استاندارد لوله مانیسمان

استاندارد های مد نظر لوله های مانیسمان 

استاندارد Din: این شرکت در آلمان می باشد و برای اعبتاردهی به عوامل فیزیکی مدنظر قرار می گیرد. از جمله این عوامل فیزیکی می توان به میزان مقاومت در برابر خوردگی ها، استحکام، ابعاد و جمر قراردادی اشاره کرد. از مهمترین استانداردهای این شرکت برای لوله های مانیسمان می توان به استاندارد DIN 2448 اشاره کرد. 

 

استاندارد ASTM: این استانداردها توسط یک سازمان جهانی در ایالت متحده آمریکا ارائه می شود و یکی معتبرترین استانداردها در این زمینه می باشد. از جمله فیلدهایی که این استاندارد پوشش می دهد فیلد مربوط به عملیات فرم دهی، جوشکاری، سیم پیچی و فلنجینگ و ... است. علاوه بر این ترکیب استاندارد متریال برای تولید را ملاک قرار می دهد. مهمترین استانداردهای که این سازمان برای لوله های درزدار ایجاد کرده است، استاندارد A53 و استاندارد A106 است. 

 

استاندارد ASME: این استاندارد از شناخته شده ترین استانداردها در کشور ما می باشد که با ملاک قرار دادن قطر داخلی، خارجی و ضخامت لوله ها اقدام به تعیین سایز در گرید های متفاوت را می کند. مهمترین استاندارد در این زمینه استاندارد ASME B36.10 است.

 

استاندارد API: مهمترین استانداردی که این ارگان برای اعتباردهی به لوله ها مانیسمان، وضع کرده است استاندارد API 5L است که مربوط به جرم و مواد تشکیل دهنده لوله های بدون درز است.

 

منبع: استانداردهای لوله های بدون درز

یونس عباسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی